Centrum pomocy

Filmy Poradniki Regulacje prawne FAQ Instrukcja obsługi - przewodnik po iStore

1.Czy mogę przetestować sklep przed aktywacją?

Sklep testowy Umożliwiamy korzystanie z bezpłatnego sklepu testowego przez 21 dni. Po tym czasie (bądź jeszcze w trakcie jego trwania) Klient podejmuje decyzję o uruchomieniu sklepu w wersji komercyjnej .

2.Jak założyć sklep w iStore.pl?

Rejestracja sklepu iStore jest bardzo szybka i prosta.

Wypełniamy formularz rejestracyjny i uzupełniamy wszystkie wymagane pola:

  • nazwę firmy
  • dane firmy (adres, NIP, telefon, adres e-mail)
  • wybieramy adres sklepu (domenę, pod którą Internauci będą mogli odszukać sklep w sieci)
  • ustalamy login i hasło
  • potwierdzamy znajomość Regulaminu
  • zaznaczamy „Przetestuj bezpłatnie sklep”

Formularz rejestracyjny

Po wpisaniu wszystkich wymaganych danych sklep testowy zostanie założony.

Gratulacje zalozyles sklep

3. Co należy zrobić, aby aktywować sklep?

Aby aktywować sklep, należy skorzystać z odnośnika znajdującego się w panelu administracyjnym sklepu: „Aktywuj sklep”.

Aktywuj sklep

Zostaniecie Państwo przeniesieni do strony z formularzem danych sklepu, który należy poprawnie wypełnić.

 

Po wypełnieniu formularza, wybraniu opcji integracji z Sendit, należy wybrać pakiet abonamentowy.

Następnie proszę kliknąć odnośnik  „Wyślij prośbę o aktywację sklepu”. Po wysłaniu prośby o aktywację sklepu, wybieramy rodzaj prowadzonej działalności i załączamy wymagane dokumenty.

Przyjęliśmy prośbę o aktywację sklepu

Zaznaczamy „Wyślij dokumenty”. Po otrzymaniu i weryfikacji dokumentów, administrator dokonuje aktywacji sklepu. Bez załączonych dokumentów aktywacja sklepu nie będzie możliwa.

4. Czy iStore.pl pobiera opłatę za uruchomienie sklepu?

Platforma iStore.pl nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za uruchomienie sklepu.

5. Czy muszę płacić abonament za prowadzenie sklepu na Platformie iStore.pl?

Tak, w iStore.pl masz do wyboru dwa plany abonamentowe. Prosimy sprawdzić cennik.

6. Czy muszę zamawiać dodatkowo hosting, chcąc korzystać z iStore.pl?

Posiadając sklep w iStore.pl nie muszą Państwo zamawiać hostingu – Państwa sklep utrzymywany jest na naszych serwerach, bez dodatkowych opłat.

7. Jak mogę przenieść drzewo kategorii i produkty ze sklepu na innym oprogramowaniu do sklepu iStore.pl?

Aby przenieść bazę produktową ze sklepu na innym opogramowaniu do sklepu na platformie iStore.pl, należy skorzystać z opcji definiowania własnych szablonów importu danych. Funkcjonalność umożliwiajacą elastyczne tworzenie szablonów importu odnajdą Państwo w panelu administracyjnym: Produkty i magazyn > Produkty > iStore.Importer > szablony importu i eksportu. Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie iStore.Importer.

Ponadto udostępniamy aplikację WFM Connector, która pozwala na szybkie zatowarowanie sklepu poprzez eksport produktów z programu WF-Mag do sklepu. Więcej o aplikacji WFM Connector: http://www.istore.pl/pl/wfm-connector

8. Dostęp do kodu źródłowego.

Sklepy iStore.pl nie mają dostępu do pliku źródłowego. Udostępniamy natomiast możliwość edycji plików CSS.

9.Czy mogę prezentować ofertę sklepu w serwisie Facebook?

Oprogramowanie iStore.pl oferuje uruchomienie sklepu wywnętrz serwisu Facebook bez dodatkowych opłat. Sklep na Facebooku posiada pełną funkcjonalność sklepu internetowego na Platformie iStore.pl. Cały proces zakupowy odbywa się wewnątrz Facebooka, ale już obsługa klientów i zamówień ma miejsce w panelu sklepu. Więcej informacji znajdą Państwo w panelu sklepu, w zakładce: Promocja > Facebook.

10.Jak uruchomić sklep w wersji na telefon?

Wersja mobilna sklepu na Platformie iStore.pl nie wymaga uruchamiania – jest ona aktywowana automatycznie dla każdego nowo otwieranego sklepu bez żadnych opłat (także w czasie okresu testowego). Możesz również zamówić specjalny szablon, dostosowany do większości urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) w naszym serwisie Grafoteka.istore.pl.

11.Jak zintegrować sklep iStore.pl z moim systemem księgowym?

Platforma iStore.pl posiada WebAPI, dzięki czemu możliwa jest integracja oprogramowania sklepowego z dowolnym zewnętrznym systemem, także księgowo - magazynowym. Więcej o usłudze WebAPI przeczytacie Państwo w punkcie 23 FAQ.

Udostępniamy aplikację WFM Connector, pozwalającą na automatyczne wyeksportowanie zamówień do programu WF-Mag, w którym sprzedaż można łatwo zrealizować na dokument magazynowy i/lub finansowy, jak faktura czy paragon. Możliwość testowania (zakupu) aplikacji znajduje się w zakładce konfiguracja sklepu -> oprogramowanie -> aplikacje.

12.Czy mogę uruchomić w sklepie szybkie płatności elektroniczne?

Dzięki integracji z serwisem PayU (dawne Platnosci.pl) nasi Klienci mogą udostępniać w swoich sklepach szybkie, wygodne i, co istotne, bezpieczne płatności kartami kredytowymi i przelewami bezpośrednimi z kilkunastu największych polskich banków. Więcej o płatnościach online przeczytają Państwo na naszej stronie.

13.Czy mogę posiadać własną domenę w sklepie?

Nasi Klienci mogą posiadać dowolną ilość adresów podpiętych pod jeden sklep. Domenę można zarejestrować samodzielnie w dowolnej firmie świadczącej usługi rejestracji domen lub zlecić rejestrację zespołowi iStore (bez dodatkowych kosztów).Jeżeli sklep został aktywowany jako komercyjny, może skorzystać z promocji - darmowej rejestracji własnej, unikalnej domeny na okres jednego roku (regulamin promocji).

14.Czy otrzymam skrzynkę e-mail w domenie sklepu?

Każdy sklep w iStore.pl otrzymuje przestrzeń dyskową o pojemności 100 MB przeznaczoną na pocztę elektroniczną. W ramach tej przestrzeni można założyć dowolną ilość skrzynek pocztowych w domenie sklepu, np. Użytkownik sklepu www.test.istore.pl może założyć skrzynkę o nazwie biuro@test.istore.pl.

15. Czy pracownicy mojej firmy mogą administrować sklepem?

Dostęp do panelu administracyjnego mogą mieć także inne osoby z Państwa firmy. Jeśli wybierzesz abonamentowy pakiet BIZNES, oprócz głównego konta administracyjnego możesz stworzyć dowolną liczbę subkont, z możliwością nadawania im ograniczonych praw dostępu do odpowiednich modułów panelu.

16. Mieszkam za granicą. Czy mogę mieć u Was sklep?

Oczywiście, mają Państwo możliwość założenia sklepu na platformie iStore.pl. W tym celu należy przesłać dokumenty rejestracyjne i podatkowe nadane w kraju, w którym prowadzą Państwo działalność gospodarczą.

17. Logowanie z Allegro.

1. Co daje logowanie moim Kupującym?

Logowanie danymi Allegro Klient Państwa sklepu może dokonać zakupu logując się przy pomocy nazwy użytkownika i hasła z Allegro. Jest to znacznym ułatwieniem w dokonaniu szybkich zakupów bez zbędnych formalności. Kupujący nie musi już zakładać osobnego konta w każdym sklepie, do zakupów może używać konta Allegro. Dodatkowo, wszystkie transakcje dokonane z wykorzystaniem logowania danymi z Allegro są automatycznie objęte Programem Ochrony Kupujących.

2.Jakie korzyści z wspólnego logowania ma mój sklep?

Poprzez uproszczoną procedurę logowania sklep jest bardziej przyjazny i wiarygodny dla Kupujących dzięki temu zyskuje więcej Klientów. Administrator sklepu ma szybki dostęp do danych adresowych Kupującego, a co najważniejsze może sprawdzić wiarygodność swojego klienta np. poprzez weryfikację jego komentarzy w serwisie Allegro.

18. Integracje z porównywarkami.

Darmowa integracja z CeneoIstotą działania sklepu internetowego jest jak najszersze prezentowanie jego oferty, dotarcie do możliwie największego grona potencjalnych Klientów. Miesięcznie porównywarkę Ceneo.pl odwiedza około 4,8 mln użytkowników (dane z listopada 2011, wg Raportu e-commerce w Polsce 2011 Gemiusa), zatem szanse Twojego e-sklepu na lepszą sprzedaż zdecydowanie rosną.

Co muszę zrobić, aby moje produkty były widoczne w Ceneo.pl?

Aby zgłosić Twój sklep do integracji z Ceneo.pl skorzystaj z formularza zgłoszeniowego. Link do formularza oraz plik xml z bazą towarową Twojego sklepu jest dostępny w panelu administracyjnym w zakładce

konfiguracja > konfiguracja sklepu > integracje z serwisami.

19. Jak rozliczyć się z iStore.pl?

iStore oferuje abonamentowy model rozliczeń. Klient iStore ma do wyboru dwa pakiety abonamentowe: standard i biznes, za które pobierane są stałe opłaty miesięczne. Prowizja za sprzedaż dla każdego z pakietów wynosi zawsze 0 procent.

1. Jak naliczane są opłaty?

Podczas aktywacji sklepu, wybierasz dogodny dla siebie plan abonamentowy, za który pobierane są stałe opłaty miesięczne. Prowizja za sprzedaż dla każdego z pakietów wynosi zawsze 0 procent.
Abonamentowy model rozliczeń zakłada miesięczne rozliczanie opłat za sklep pobieranych „z dołu”, czyli na koniec danego miesiąca. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą płacić za cały rok za sklep.
Szczegółowe informacje dotyczące naliczania opłat można znaleźć w cenniku.

2. Czy udostępniacie szczegółowe zestawienie kwot do uregulowania?

Szczegółowy rachunek można znaleźć w panelu administracyjnym sklepu w zakładce:
Administracja > rozliczenia z iStore > faktury i rachunki.

3. Jak opłacić fakturę?

Należności względem platformy iStore należy regulować na rachunek bankowy podany na fakturze. W tytule płatności należy podać nazwę sklepu i numer faktury. Faktury dla sklepów iStore.pl są fakturami elektronicznymi - o wystawieniu faktury sklep jest informowany mailowo, natomiast samą fakturę należy odszukać w panelu administracyjnym sklepu. Podgląd wystawionych faktur oraz numer subkonta Państwa sklepu znajduje się w zakładce: Administracja > rozliczenia z iStore > faktury i rachunki.
Rachunek można opłacić za pośrednictwem poczty, banku lub wykonać przelew internetowy.

20. Program Ochrony Kupujących.

1. Czym jest Program Ochrony Kupujących w iStore.pl?

Program Ochrony Kupujących to system bezpiecznych zakupów, który został wprowadzony w Serwisie Allegro. Usługa ta gwarantuje Kupującym bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji – także bezpieczeństwo finansowe. Państwa sklepy są więc postrzegane jako bezpieczne i cechują się wysokim zaufaniem wśród Kupujących.

2. Jakie są warunki przyznawania odszkodowań w POK?

Klienci Państwa sklepu mogą się ubiegać o rekompensatę pieniężną do kwoty 10.000 zł.

  • w przypadku otrzymania towaru niezgodnego z opisem – wypłacone środki stanowią połowę wartości zakupu,
  • jeśli Klient nie otrzyma towaru po wpłacie – zwrot całości.

Dodatkowo, jeśli płatność została dokonana za pomocą usługi PayU, Klient sklepu może otrzymać do 100 zł zwrotu kosztów przesyłki.

3. Kto może skorzystać z POK?

Programem Ochrony Kupujących są objęte zamówienia składane w sklepach zarejestrowanych w iStore spełniające warunki zawarte w Regulaminie POK

4. Jak wygląda procedura?

Program Ochrony Kupujących procedura Program Ochrony Kupujących procedura

21. Czy mogę samodzielnie zmienić wygląd sklepu?

Oprogramowanie iStore.pl proponuje kilkadziesiąt całkowicie darmowych szablonów graficznych. Z ich pomocą mogą Państwo w sposób szybki i prosty zmienić wygląd sklepu. W pakiecie BIZNES, zaawansowani Użytkownicy, posiadający wiedzę z zakresu wykorzystania arkuszy stylów CSS mogą dokonać samodzielnej zmiany wyglądu sklepu. Wszystkie opcje w ww. zakresie znajdują się w panelu, w zakładce: Konfiguracja > Design sklepu > iStore.Designer.

22.Czy wykonujecie grafikę dla sklepów iStore.pl?

Dzięki doświadczonemu zespołowi grafików, potrafimy stworzyć niepowtarzalne kreacje graficzne odpowiednie dla sklepu internetowego z uwzględnieniem zasady użyteczności. Wykonujemy i wdrażamy całościowe projekty graficzne, jak i poszczególne elementy graficzne, jak: logo, grafiki nagłówkowe, showcase i inne. Więcej informacji na stronie Usługi graficzne.

23. Czy mogę wystawiać produkty ze sklepu na aukcjach w Allegro?

Oprogramowanie sklepu iStore umożliwia wystawianie sprzedawanych w nim produktów na aukcje w serwisie aukcyjnym Allegro oraz import produktów z aukcji do sklepu. Integrację z Allegro można uruchomić bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Wystarczy, że w panelu sklepu wskażą Państwo dane swojego konta Allegro, z którego będą wystawiane produkty w serwisie aukcyjnym. Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie.

24. Co to jest WebApi i jak mogę z tego skorzystać?

WebAPI jest interfejsem programistycznym, umożliwiającym programistom zewnętrznym pisanie lub rozbudowę istniejących aplikacji o moduły współpracujące z oprogramowaniem sklepowym iStore.pl. Deweloperzy mogą więc tworzyć aplikacje w dowolny sposób zintegrowane z funkcjonalnościami sklepu. Dostęp do WebAPI dla deweloperów jest możliwy po wypełnieniu krótkiego formularza rejestracyjnego i uzyskaniu przez dewelopera klucza dostępowego dla tworzonej aplikacji.

25. Czy mogę na określony czas zawiesić działalność sklepu?

Sklep może zostać zawieszony maksymalnie na 2 miesiące. W tym czasie sklep nie jest widoczny w Internecie. Za każdy miesiąc zawieszenia sklepu wystawimy Państwu fakturę na kwotę zadeklarowaną podczas wyboru planu abonamentowego.

26. Z jakimi korzyściami wiąże się integracja sklepu z Sendit?

Dzięki integracji z Sendit, sklepy iStore.pl mogą wygodnie zlecać dostarczanie paczek przez sprawdzonych przewoźników, korzystając z preferencyjnych warunków cenowych. Sama aktywacja usługi nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Opłaty pobierane są w zależności od zrealizowanych usług kurierskich. Więcej na stronie Integracja z Sendit.

27. Czy udostępniacie integrację sklepu z programem WF-Mag?

iStore.pl udostępnia aplikację WFM Connector - integrator sklepu z programem księgowo-magazynowym WF-Mag. Aplikacja działa w tle jako usługa systemu Windows. Pozwala na automatyczną aktualizację wszystkich najważniejszych danych produktowych w sklepie, jak: ceny, stany magazynowe, nazwy i opisy w kilku wersjach językowych i wiele innych. Program umożliwia import zamówień i bazy klienckiej do programu WF-Mag i bieżącą wymianę informacji o statusach zamówień i statusach płatności. Możliwość testowania (zakupu) aplikacji jest dostępna w zakładce:

konfiguracja sklepu > oprogramowanie > aplikacje w panelu sklepowym.

Więcej na stronie WFM Connector.

28. Czy udostępniacie integrację sklepu z Pocztą Polską?

iStore.pl udostępnia aplikację ENPP Connector- integrator sklepu z Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej. Aplikacja działa w tle jako usługa systemu Windows. Integrator iStore z Elektronicznym Nadawcą pozwala na szereg udogodnień wspierających wysyłkę paczek z wykorzystaniem usług Poczty: rejestrację przesyłek oraz automatyczne przekazywanie danych o nadawanych przesyłach bezpośrednio do placówki pocztowej, grupowe generowanie etykiet adresowych, generowanie protokołu nadania. ENPP Connector umożliwia również bieżące śledzenie statusu każdej z nadanych przesyłek. 

Więcej na stronie ENPP Connector.

29. Co z treściami prawnymi w sklepie? Czy powinienem sam przygotować regulamin sklepu?

W pakiecie abonamentowym dostarczamy szablon regulaminu sklepowego, który cyklicznie aktualizujemy. Natomiast szablon - jak to szablon - dostępny jest dla wielu rożnych sklepów. Powinien być dostosowany dla specyfiki danego sklepu, dopasowany do branży, asortymentu oferowanego przez konkretnego sprzedawcę. W tym celu możesz skorzystać z oferty Rzetelnego Regulaminu dla sprzedawców iStore.pl. Więcej o ofercie tutaj