Z czym to się je?

Remarketing polega na kierowaniu reklamy do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę, bądź wykonali na niej określoną czynność. Otwiera to przed nami ogromne możliwości. Jakie? Chyba najłatwiej wytłumaczyć to na przykładach.

Najprostsza metoda śledzenia to „wyłapywanie” użytkowników, którzy po prostu odwiedzili naszą stronę. Myślisz, że to mało? Pomyśl jednak, że możesz im teraz pokazać coś, czego wcześniej mogli nie zauważyć – np. dodatkowe promocje w Twoim sklepie, albo świetne produkty. To tak, jakby móc powiedzieć coś każdej osobie, która jakiś czas temu odwiedziła nasz sklep stacjonarny – tylko Internet daje takie możliwości.

gfx_5

To oczywiście najprostszy przypadek. Remarketing umożliwia jednak dużo więcej. Możemy np. skierować reklamę do osób, które porzuciły koszyk zakupowy. Przeanalizujmy, kiedy to się stało (posłuży nam do tego Google Analytics – zakładka Porzucenia strony). Może klienta odrzuciły wysokie koszty dostawy? Przypomnijmy mu, że w naszym sklepie przy zakupach powyżej 100 zł wysyłkę dajemy gratis. A może po prostu klient rozmyślił się w ostatniej chwili? Na pewno kod rabatowy, który możemy pokazać niezdecydowanym w kampanii remarketingowej, go przekona!

Remarketing świetnie sprawdza się też, kiedy mamy do czynienia z produktami, które kończą się po jakimś czasie. Czy nie warto przypomnieć klientowi, że jego ulubiony krem kupił właśnie w Waszej drogerii? Rozpocznijmy taką kampanię np. 70 dni po zakupie danego produktu, a efekt będzie murowany.

Podobnie możemy zrobić w przypadku produktów, które są uzupełnieniem towaru zakupionego przez klienta. Kupił narty? To świetnie – przypomnij mu, że teraz brakuje mu już tylko kombinezonu i butów!

Gdzie można publikować reklamę? Do najważniejszych miejsc należy sieć reklamowa Google AdWords (to ponad 60% wszystkich witryn internetowych) oraz Facebook. To jak kierować reklamy w obu przypadkach opiszę poniżej.

gfx_6

Remarketing w Google AdWords

Aby publikować reklamę remarketingową w sieci reklamowej Google musimy zadbać o 2 rzeczy:

  1. Posiadać konto Google AdWords
  2. Zadbać o umieszczenie odpowiedniego kodu śledzącego na naszej stronie.

W sklepach iStore.pl o drugi punkt dba nasz dział techniczny – wystarczy, że skontaktujesz się z nami, a my zajmiemy się wszystkim. Co więcej w najbliższym tygodniu dla wszystkich zainteresowanych reklamą remarketingową przygotowaliśmy specjalną promocję – śledź nas na bieżąco na Facebooku, a na pewno dowiesz się o tym pierwszy!

Po konfiguracji wystarczy zacząć tworzyć reklamy – graficzne lub tekstowe – i kierować je do naszych użytkowników, według wybranych przez siebie parametrów.

Wszystkie opcje w bardzo przystępny sposób opisuje Centrum Pomocy Google.

Jednak jeśli nie mamy czasu lub chęci na samodzielne prowadzenie kampanii remarketingowej takie działania warto zlecić profesjonalnej agencji.

Koszt takiej reklamy nie różni się znacząco od standardowych kosztów kampanii Google AdWords, a więc płacimy tylko za osoby, które kliknęły w naszą reklamę (bądź 1000 wyświetleń, o ile zdecydujemy się na taki model rozliczeniowy), a koszt jednego kliknięcia wacha się zazwyczaj od 0,50 do 2,5 zł.

gfx_3

Pixel FB

Reklama na Facebooku zyskuje coraz większą popularność – w końcu to właśnie na tym portalu społecznościowym nasi klienci spędzają mnóstwo czasu.

Facebook również oferuje możliwość prowadzenia kampanii remarketingowej, przy pomocy swojego kodu śledzącego – Pixel. Kiedy klient odwiedza nasz sklep otrzymuje Pixel, który jest zainstalowany na jego komputerze (lub smartphonie). Od tego momentu po zalogowaniu do Facebooka klient będzie widział nasze remarketigowe kampanie.

Reklamy te tworzymy w zakładce Menadżer reklam na swoim koncie Facebook połączonym ze stroną firmową naszego sklepu. To, jak tworzyć reklamy przeczytamy w Centum Pomocy Facebooka.

Remarketing to doskonałe narzędzie głównie dlatego, że pomaga nam z morza anonimowych internautów wyłowić tych, którzy spotkali się już z naszym produktem, a więc można założyć, że są nim zainteresowani.

Mamy nadzieję, że dzięki temu tekstowi uda Wam się zwiększyć skuteczność waszych kampanii reklamowych oraz sprzedaż w sklepie. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania – piszcie na Facebooku – postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości!