Ostatnio dużą popularność zyskały formy remarketingowe. Formy szczególnie przydatne i efektywne w przypadku e-commerce. Korzystając z nich przy promocji sklepu internetowego, możemy m.in. pokazywać na Facebooku dowolny komunikat osobom, które wcześniej odwiedziły nasz sklep. Może zaoferować zniżkę, aby zachęcić do powrotu? Możemy pokazać dokładny produkt, który dany Klient oglądał. Możemy zwrócić się do osób, które włożyły towar do koszyka, ale z jakiegoś powodu koszyk porzuciły. Możemy do nich dotrzeć i np. skierować na dedykowany landing page z promocją.

gfx_3

Druga paleta możliwości związana jest bezpośrednio ze zwiększaniem sprzedaży. Facebook ma możliwość analizowania wysokości sprzedaży w danej grupie użytkowników i w ten sposób optymalizowania kampanii.
Facebook Ads potrafi określić cechy wspólne grupy użytkowników, którzy kupują u nas najwięcej (takie jak demografia, zainteresowania, lubiane marki itp.) i skierować naszą reklamę do osób do nich podobnych, czyli takich, którzy z największym prawdopodobieństwem również dokonają u nas zakupu. Wystarczy jedynie zaimplementować na stronie sklepu fragment kodu wygenerowany przez Facebooka i już można eksperymentować. Albo zdać się na specjalistów, którzy eksperymenty mają za sobą i będą potrafili dobrać indywidualne narzędzia dostosowane do biznesu :)

Michał Głuszczuk
hellosocial.pl