Czynnik 1. Wzrost zaufania do zakupów bezpośrednio w e-sklepach

Klienci bardziej ufają sklepom – doświadczenie nauczyło ich, że sklepy internetowe to sprawdzone i bezpieczne miejsca do robienia zakupów. Jak jednak sprawić, żeby zaufali również Tobie?

Postaw na jasne przedstawienie marki stojącej za danymi produktami – pokaż, że prowadzona przez Ciebie firma istnieje naprawdę i można jej zaufać. Najłatwiej osiągniesz taki efekt:

  • uzupełniając podstronę „O nas” (tu możesz zamieścić informacje, które dodatkowo zachęcą do zakupów, np. na temat Twojego doświadczenia lub najważniejszych realizacji),
  • dokładnie wypełniając dane adresowe firmy,
  • proponując różne formy komunikacji z klientem (musisz być dostępny mailowo, telefonicznie i w kanałach społecznościowych, tak, żeby klient w każdej chwili mógł rozwiać swoje obawy),
  • regularnie prowadząc profil na Facebooku, czy Google + (informuj o tym, że tam jesteś poprzez widżet Facebookowy).

Pamiętaj również o grafice sklepu – jest ona nie tylko wizytówką Twojego biznesu ale również pokazuje, że to co robisz, robisz profesjonalnie.

 

Czynnik 2. Lepiej prowadzone działania lojalnościowe i wizerunkowe sklepów

Kolejnym powodem, dla którego coraz więcej osób korzysta z ofert sklepów online są skuteczniej prowadzone przez nie działania lojalnościowe i wizerunkowe. Zastanawiasz się, jak zwiększyć lojalność klientów? Pamiętaj, że najlepiej działa na nich dobra obsługa i szeroki asortyment – jeśli wiedzą, że zostaną u Ciebie obsłużeni lepiej niż u konkurencji, na pewno będą wracać.

Warto również zastanowić się nad specjalnymi rabatami dla stałych klientów. Pamiętaj też, żeby każdego, w miarę możliwości traktować indywidualnie. Czasem wystarczy drobiazg – miły telefon, czy mały gratis dołożony do przesyłki, żeby klient poczuł się doceniony i wyróżniony.

Daj się zapamiętać, jako najlepszy sprzedawca w swojej branży!

 

Czynnik 3. Większa świadomość dotycząca sprzedaży internetowej

Klienci coraz więcej wiedzą na temat tego, jak zakupy w sieci powinny wyglądać. To dobrze, bo dzięki temu chętniej robią zakupy online. Ale musisz też pamiętać, że znają też oni dobrze ofertę konkurencji.

Skoro więc klienci wiedzą co w trawie piszczy – Ty też powinieneś! Najlepiej więc zaglądaj regularnie na portale dotyczące sprzedaży w Internecie.

Obserwuj też bacznie działania konkurencji – nie pozwól się zaskoczyć i pierwszy wdrażaj nowinki podpatrzone na zachodzie (w końcu rynek ecommerce jest tam dużo bardziej rozwinięty, więc wszystkie trendy mają czas na weryfikację).

 

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat zajrzyj koniecznie na: http://evigo.pl/11498-raport-gemiusa-jak-rozwija-sie-polski-e-commerce/ – znajdziesz tam artykuł na podstawie którego powstał ten tekst.