Takim rozwiązaniem jest blog sklepowy, który służy do:
a) nawiązania i utrzymania dobrych relacji z klientem
Artykuły tam publikowane  możesz wykorzystywać w mediach społecznościowych jako wyróżnik, element pokazujący Ciebie, jako eksperta czy pasjonatę w danej dziedzinie. Dzięki temu zwiększą się Twoje szanse na zwrócenie uwagi potencjalnych Klientów nie tylko ceną oferowanych przez Ciebie produktów, ale także wartościami dodanymi. Możesz pokazać swoją pasję w danej dziedzinie i zarazić czytelników entuzjazmem, od tego już zupełnie blisko do zbudowania relacji także sprzedażowej.
b) zyskania zaufania potencjalnych klientów
Prowadzenie bloga to nadanie sprzedaży internetowej bardziej rzeczywistego i indywidualnego wymiaru. Otwieramy się na dyskusję z klientami, którzy czasem mogą wiedzieć więcej na temat naszych produktów. W ten sposób stwarzasz im możliwość wypowiedzenia się, poznajesz ich opinie i oczekiwania. Dzięki podjęciu z nimi rozmowy masz szansę dowiedzieć się jakie są ich potrzeby i w jaki sposób możesz je zaspokoić.
c) poprawienia pozycji w wynikach wyszukiwania
Zamieszczanie na blogu treści powiązanych contentowo ze sklepem da sygnał Google, że jest to wartościowe źródło dla wyszukań i tym samym sprawi, że blog będzie się pojawił wyżej w wynikach wyszukiwania. Tym samym wzrosną szanse na to, że do bloga i sklepu trafią już osoby zainteresowane daną tematyką. Zwiększa to możliwość dokonania przez nich zakupu.

Prowadzenie bloga sklepowego jako dodatkowego kanału komunikacji może mieć wiele zalet i pomóc w zwiększaniu sprzedaży. Warto jednak przemyśleć po co i w jaki sposób chcesz to robić. Co musisz wziąć pod uwagę, jeżeli planujesz prowadzenie bloga w swoich sklepie?
Podstawa to oryginalny, dobry pomysł na tematykę. Warto przyjrzeć się konkurencji zarówno pod kątem prowadzenia bloga jak i tematyki, czy charakteru wpisów tam zamieszczanych.
Aby blog spełnił swoje zadanie, zainteresował i przyciągnął klientów musi być unikalny, stanowić wartość dodaną, zaciekawiać, intrygować. Dlatego pomysł jest tak ważny.
Należy pamiętać, że blog jest kanałem komunikacji a nie bezpośredniej sprzedaży. Pisząc o produktach, pisz przez pryzmat Twojej pasji, ciekawostek, wydarzeń w których uczestniczysz albo które wiążą się z tym co sprzedajesz. Dbaj o to, aby pisać systematycznie choć częstotliwość wpisów zależy tylko od Ciebie i twoich klientów – ich potrzeb i oczekiwań.
Na pewno też przyda Ci się dobre pióro i znajomość branży. Warto, abyś nie stawiał się w roli eksperta od wszystkiego – to nie sprzyja dyskusji i poznawaniu klientów. Bądź otwarty na sugestie i pomysły – to sprzyja rozwojowi.

Aby zachęcić do prowadzenie bloga sklepowego przypominamy, że oprogramowanie Shoper daje taką możliwość. Możesz pisać artykuły, wiązać je z produktami w sklepie, udostępniać i dawać możliwość komentowania choćby na Facebooku, jednym słowem wzbogacać i urozmaicać treści w swoim sklepie oraz zyskiwać zainteresowanie i zaufanie klientów.